duminică, 28 martie 2010

Teatru





Teatrul nu a facut parte din viata mea inca de la inceputul liceului , da este adevarat ca eu m-am dus la acel liceu pentru ca mai multe materii dispareau din clasa a XI -a . Pana sa ajung in clasa a XI-a , teatrul si-a facut loc in viata mea mai mult decat ma asteptam , in clasa a IX-a a fost ceva nou , care nu ma pasiona prea tare pentru ca nu stiam " cu ce se mananca " . Am inceput sa invat diferite lucruri , m-am dus la spectacole si chiar a inceput sa-mi placa.
Din clasa a X-a a inceput sa devina o pasiune si sa fiu din ce in ce mai interesata de ea si sa vreau sa o perfectionez . Profesoara mea de actorie m-a ajutat mult, sa descopar lucruri noi in mine , lucruri care ma ajutau , prin diferite jocuri si exercitii imi perfectionam dictia , expresiile , jocul actoricesc , etc . Chiar in clasa a X-a , a avut loc si primul nostru spectacol . Un spectacol construit din improvizatiile a 5 eleve si a d-nei profesoare. Spectacolul s-a numit " Christmas Shod" si pentru primul nostru spectacol am fost foarte multumita . Normal au existat pareri si pareri , desi eu nu ar trebui sa dau importanta , pe mine m-au afectat exclamatiile de genu' " A fost o porcarie " , etc. M-au afectat pentru ca eu chiar m-am implicat sufleteste si am muncit mult si pentru asta nu meritam nici una din noi aceste cuvinte.

Acest spectacol s-a jucat si la Biblioteca Astra :

"Sala de festivităţi a Bibliotecii Astra a fost vineri gazda spectacolului „Chrismtas Shot”, o viziune contemporană asupra sărbătorii Crăciunului şi asupra semnificaţiilor acesteia. Spectacolul a fost realizat de cinci eleve ale clasei a X-a de la Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, sub îndrumarea profesoarei Iulia Merca.

Acţiunea spectacolului „Christmas Shod” începe cu cinci zile înainte de sărbătoarea Crăciunului şi se termină chiar în ziua Naşterii Domnului. Spectacolul prezintă o poveste despre „o călătorie fără controlor, un secol fără viteză, o bucurie fără motiv...”, aşa cum declara coordonatoarea Iulia Merca.

Mădălina Sas, Ioana Petcu, Adela Puşcaş, Ana-Maria Vereş şi Denisa Macavei, cele cinci actriţe în devenire, vorbesc despre modificările care au intervenit în ultimii ani şi despre importanţa tot mai scăzută acordată sărbătorii Crăciunului. „Trăim în secolul vitezei: Moş Crăciun nu mai vine cu sania, vine cu megabyte-ul şi nu mai intră pe horn, că intră prin fibră optică”, spune la un momentdat una dintre actriţe.

Pierderea tradiţiilor şi schimbarea anotimpurilor le provoacă un sentiment de revoltă fetelor, care decid să plece la mare în Ajunul Crăciunului. Odată ajunse pe litoral, fetele observă cu uimire cum dintr-o dată începe să ningă şi decid imediat să se întoarcă acasă, pentru a petrece Crăciunul aşa cum trebuie: cu familia, în jurul bradului de Crăciun.

Publicul care a luat parte la povestea prezentată de cele cinci eleve a fost foarte restrâns, dar s-a arătat încântat de spectacolul prezentat. Persoanele prezente la spectacol au aplaudat în picioare reprezentaţia fetelor." ( sursa : ziarul Sibianul ).
Pentru mine a fost o experienta minunata.

A trecut si clasa a X-a , am ajuns in clasa a XI-a , acum iubind teatru mai mult decat puteam sa-mi imaginez vreodata , acum il inteleg , am facut si alte activitati printre care un nou spectacol "Procesul lui Mos Craciun" . Este un spectacol dupa un film " Miracolul de pe strada 34" , la care am participat mai multi , de data aceasta. A fost un spectacol plin de probleme ... dar care a dat roade pana la urma . A avut loc pe data de 14.01.2010 in sala de festivitati a scolii noastre . Din nou au aparut pareri si pareri , care de data aceasta nu m-au afectat la fel de mult ca in anul anterior . Nu m-au afectat pentru ca eu stiam cat am muncit si eu eram mandra de mine. Din punctul meu de vedere a fost un spectacol bun, din nou sub indrumarea profesoarei noastre.
















Acum sunt mandra de mine deoarece am luat olimpiada de actorie si ma duc mai departe la nationala la Constanta. Am emotii pentru ca mai este putin timp si stiu ca e mult de lucru , dar eu incerc sa dau tot ce pot din mine .
P.S. Din 07.04.2010 - 10.04.2010 sa imi tine-ti pumnii:P

2 comentarii:

  1. mah...cum ai zis...sunt pareri si pareri.pe mibe sti bine ca teatru nu ma prea atrage...deloc.eu am venit la sectia asta pt ca chiar vroiam sa fac ceva dar dupa un timp..neahhh!


    oricum..succes la olimpiada:)
    cred ca o sa faci o figura frumoasa:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Parerile sunt impartite,si nu conteaza atat de mult.
    Atata timp cat tie iti place ceea ce faci si o faci cu drag e cel mai bine.
    Si marii actori se intampla sa aibe esecuri in spectacole.Asa ca nu te descuraja niciodata.
    Multa bafta la olimpiada.
    Asterpt sa aflu ce ai fct>:D<

    RăspundețiȘtergere